Miksowanie w DAW – Nowy Kurs!

Zauważyliście na pewno, że ostatnio byłem trochę mniej aktywny na blogu. Działo się tak przede wszystkim dlatego, że dopinałem na ostatni guzik sprawy związane z… nowym kursem video.

No i udało się – nowa seria tutoriali pt. “Miksowanie w DAW – Rock” jest już dostępna na tej stronie. Przeczytacie tam o szczegółach i dowiecie się także, jak stać się szczęśliwym posiadaczem tych filmów. Rzućcie okiem swym!

Zostawić komentarz ?

110 Komentarze.

  1. myślę, że jak dostanę wypłatę, to pokuszę się o ten kurs, bo nie jest to majątek cenowy 🙂

  2. Oh man!! to ja juz place 😀

  3. delectricca

    Kupuje!:) I oczywiśćie będę chciał ścieżki:) ale jestem podjarany:)Odwalasz kawał solidnej roboty chłopie! życzę sukcesów! :mrgreen: Czy strona z pobieraniem będzie funkcjonowała z akceleratorami(flashget np.) ? Przykro by mi się zrobiło gdybym przez przypadek musiał pobierać kilka razy…ten internet potrafi się odłączyc:)

    • Dziękuję bardzo! Nie jestem przekonany, czy będziesz mógł użyć akceleratora, bo po dokonaniu transakcji zostajesz automatycznie przekierowany na stronę z której pobieranie rozpoczyna się automatycznie szyfrowanym połączeniem. Ale mogę nie mieć racji, bo nie używam takich programików.

  4. Gites jak bedzie kasa to kupuje 🙂

  5. Remaztered

    Bardzo fajny pomysl, gratuluje i ciesze sie ze udalo sie go opublikowac. Oczywiscie na dniach zakupie 😀
    Ten kurs oznaczony jest jako “Rock”, czy mozna sie spodziewac innych rodzajow muzycznych ?

  6. Igor może pokusisz się o zrobienie książki o miksowaniu metalu? Jak osiągnąć typowo vader-owskie brzmienie(chodzi mi o samą ciężkość) np.
    http://www.youtube.com/watch?v=QDfV1ZLGZmE

  7. Dobra rzecz, czekałem na coś takiego, już zasysam. A kiedy będzie można kupić wersję box w empiku ? 😉

    • Haha, dobre… 🙂

    • Mam pytanko do filmiku o stopie, bo mam mały dylemat. Mam ścieżki z żywej perkusji zarejestrowane w studio, ścieżka stopy oczywiście nie jest tak czysta jak w różnego rodzaju drummer-ach VST. Problem polega na tym, że do ścieżi stopy przebija się w oddali troche głośnych uderzeń blach a w dodatku jest trochę szybszych uderzeń stopy, które proszą się o wyrównanie do siatki, jak sobie z czymś takim poradzić? próbowałem eq ale po odcięciu częstotliwości na których słychać blachy brzmienie stopy traci swoją naturalność. Z kolei jeśli je zostawię i wyrównam to elementy blach ze stopy nie bedą zsynchonizowane z innymi śladami, choć nie do końca jestem pewnien czy byłoby to słyszalne w całym miksie, ale na pewno jest nieporządane.

    • za inseruj bramkę szumów na stopę. równanie do siatki to kwantyzacja, ale lepiej chyba zrobic to ręcznie, popraw tylko w tych miejscach w których bębniarz się “pomylił”

    • Bramki też próbowałem, pomaga do pewnego stopnia ale też niektóre uderzenia stopy np. z głośną chiną przy bramce też nie brzmią najlepiej. Chyba opcją będzie po kwantyzacji zamiana tych źle brzmiących fragmentów na uderzenia “czyste” na których nie przeszkadzają blachy.
      Tak przy okazji: czy jeśli bębniarz gra równo to czy regułą jest że stopę też się bramkuje? czy zostawia się te lekkie przesłuchy z innych elementów perkusji?

    • nie ma takiej reguły bramkujesz gdy np stopa za mocno “ciągnie” gdy za dużo jest niepotrzebnych rzeczy na stopie sluch decyduje … a może ręczna obróbka stopy ? ręcznie powycinaj miejsca między “stopami”, a to ze na stopie rownoczesnie blache słychac nie przejmuj sie (moze troche góry zetnij, albo zacznij mix bebnów od Overheadów i zobacz jak stopa z OH smiga i czy jest to tak bardzo konieczne. Zamiana na czyste ale z wirtualnego instrumentu ? mozesz spróbować ale jak wszystko inne cie zawiedzie

    • Krzysiek, jak chcesz wyedytować pojedyncze uderzenia stopy (lub jakiegokolwiek elementu perkusji), to zgrupuj wszystkie ślady perkusji i wtedy sobie przesuwaj. Dzięki temu nie stracisz relacji fazowej pomiędzy tymi śladami i nie będziesz miał problemu z “flamami” i synchronizacją z resztą elementów perkusji. Przesłuchami bym się jakoś mocno nie martwił. Jeśli ktoś poprawnie ta perkusję zarejestrował, to nie powinny one stanowić problemu.

    • dzieki za cenne wskazówki! myślę że teraz sobie poradzę 🙂

    • Prosze bardzo. Na pewno sobie poradzisz. Zeby nie nabalaganic podczas takiej edycji trzeba wszystkie slady bebnow traktowac jak jeden instrument i bedzie ok.

  8. Cześć.

    No na to czekałem 🙂
    Chcę zrobić jakieś demko dla zespołu no i takie coś jak na zbawienie 🙂
    Oczywiście kupuję – maila z zapytaniem wysłałem 🙂

    PS
    Super stronka, porady no i wiedza 🙂
    ..i bardzo przystępnie to wszystko opisane.
    POWODZENIA!!!

  9. O tego mi trzeba bo na mpc wszystko pięknie brzmi a po zgraniu na kompa i mixowaniu w programie kiepskawo, robie bity hip hopowe i tu pytanie czy ten film może być dla mnie bo z tego co widziałem to kurs jest do muzyki rockowej ??
    Pozdro ;]

    • Na kursie poruszam ogólne kwestie związane z miksem, po prostu na przykładzie kawałka rockowego. Myślę, że niejedna rzecz może Ci się przydać.

    • oczywiście że jest dla CIEBIE ! zauważ że w rapie słychać inspiracje z różnych gatunków muzycznych. Jestem święcie przekonany że, to co znajduje się na blogu jak i w kursach nie zaszkodzi a pomoże. Przecież w Hip-Hopie również pojawia się perkusja, bass, gitary chórki, i wiele innych rzeczy. Szczerze to nie ma znaczenia czy robisz Rap, Rock, Pop. Oczywiście brzmienia danych gatunków muzycznych się różnią. Np. innaczej ustawiasz brzmienie stopy w muzyce punkowej inaczej w rockowej sa inne proporcje, ale to wszystko daje ci po prostu więcej światła, dróg, którymi możesz pójść w Rapie. Warto poszerzać horyzonty. Niby wyszła z tego reklama Kursu, ale kierowana z dobrego serca. POLECAM ja sam zakupie na dniach 🙂 PS: tez miksuje Rap, i jestem wręcz szczęśliwy, że można będzie uzyskać ścieżki. Bo przecież trening czyni mistrza. POWODZENIA 🙂

    • kupiłem ;] i znikam ;]

    • pragnę dodać że, jestem już na 4 filmiku i znalazłem kilka patentów(porad) które wprowadzę do swoich mixów o których ja zazwyczaj zapominam lub nie myślę o nich 🙂 a co bedzie dalej ? to dla “wątpliwców” 😀

    • No to super. Obyś jak najwięcej skorzystał!

  10. kupie 🙂 ale nie tylko dlatego ze mi to potrzebne 🙂 tylko dlatego ze chce Cie tez wspomóc 🙂 pozdrawiam!

    • Super, dzięki. Ale nie martw się, nie pytam o powody przy zakupie 😉

  11. Fan'Igora

    A ja kupiłem bo chciałem zrobić na złość mojej młodej, co mi dokucza że odkurzanie zakamarków w domu nie idzie mi tak dobrze jak gapienie sie w zakamarki te…właściwe 😛
    A tak na poważnie to piękna robota Igor i cena fajna.Innowacja wśród tutków – szybko, prosto, na temat.Od utworzenia sesji po finał. Dużo by tu pisać.KUPUJCIE – ZOBACZYCIE!!! Jeszcze raz dzięki. Pozdro dla wszystkich.

    • Dzięki za tą reklamę, fanie 😉 Jak już pisałem – nie wnikam w powody, ale Twój zasługuje na wyszczególnienie – na złość Pani, kupię kurs… 😀 Bomba. A potem Pani będzie mnie ścigać…

  12. kaosoxygen

    no naprawdę kawał dobrej roboty przydał by się taki kurs ale do HIP HOPu i podobnie brzmiącej muzyki pozdawiam:)

  13. up popieram do hip hopu ;], a ten oczywiście że zakupie ;],
    pozdro

    • Dzięki za deklarację. Jak mówię – nie wykluczam innego gatunku.

  14. Fajnie by było jakbyś zrobił podobny kurs,ale dotyczący rapu ;D
    Pzdr.

  15. Mam taki pomysł dla tych co kupują kurs ze ścieżkami. Zróbcie najpierw mix, a później oglądnijcie kurs, zróbcie 2 mix i porównajcie wersje 🙂 ja tak zrobie 😀

    • Bardzo dobry pomysł 🙂

    • Igor w kursie słychać u Ciebie imprezę na chacie 😀

    • To nie u mnie. A w którym konkretnie filmiku? Daj cynk, to zidentyfikuję. U mnie w bloku się dużo różnych i dziwnych rzeczy dzieje o każdej porze 😀

    • np filmik 🙂 przy kolorowaniu ścieżek … 🙂

    • sorki cyferke mi zjadlo 2 filmik

    • A, to sąsiadki w ogródku. Mam balkon skierowany w tamtą stronę 😉

  16. Adam miałem na myśli wokal rapowy,basu,werbla itp to ja nie miksuje bo jest to jako całość(bit)i nie mam do tego dostępu.Mógłbyś napisać do mnie:bobshit@vp.pl ???

    • no to masz podcięte nogi skoro podkład masz w 1 pliku 😛

    • każdą ścieżkę osobno, czyli stopa, kick, hihat, wszystko oddzielnie ale zgrane jako cała ścieżka o długości kawałka.

    • A inaczej mam to robić??Każdy sampel z osobna?

    • Jak się pracuje z gotowym podkładem zebranym tylko na jednym tracku stereo, to się ma minimalne pole manewru. Spioo, jeżeli masz możliwość, to samemu rób sobie ścieżki – będziesz miał nad wszystkim kontrolę i będziesz mógł zrobić miks, jak się go powinno robić. Dokładanie wokalu czy wokali do gotowej muzyki w jednym pliku stereo, to nie jest miksowanie. Niewiele się w ten sposób nauczysz.

    • Nie mogę,bity sprzedają całości więc nie mam dostępu do wszystkiego z osobna.

    • Powtórzę się – sam sobie rób bity. Zaprogramuj perkusję, zrób bas, dodaj melodie, patenty, instrumenty – o tym mówię.

    • Przepraszam Igor ale net mi mulił i nie widziałem twojej poprzedniej odpowiedzi 😳
      Co do bitów to od jakiegoś miesiąca na poważnie zajmuję się tym tematem ale wiadomo…początki nie są łatwe 😛

    • Spioo, zawsze możesz sie dogadać by było w ścieżkach bez jakiegokolwiek mixu, bądź jak Igor mówi-nauczyć się samemu. wbrew pozorom nie jest to trudne. jako iż gram w trip hopie i zaczynam w doom metalu (ale to teraz nie ważne), to wiem, że jak przysiądziesz, to można coś osiągnąć. też byłem “amuzyczny”, ale “spiąłem poślady” i robię sobie głównie samemu 😉

    • I o to właśnie chodzi. Jak masz pojedyncze ścieżki, to wtedy zaczyna się prawdziwa zabawa.

    • Wszystko niby ok, ale mam mały problem.
      Odpalam FL-a,robię pętle dodaje do play listy i mam praktycznie cały bit.Co w tym mam miksować ???

    • Cały Twój utwór to bębny i wokal? Ja myślę, że podstawowy błąd polega na tym, że rozgraniczasz utwór na wokal i bit (czy podkład – chociaż ja zawsze myślałem, że bit to same bębny, a podkład to bit plus instrumenty, ale mniejsza o to). Nie rób gotowego bitu czy podkładu dogrywając potem wokal. Wszystkie ścieżki z utworu, jak stopa, werbel, hi-hat, crash, bas, piano, synthy, cokolwiek – zostaw jako poszczególne ślady i potem nagrywaj sobie wokale. Tym sposobem miksujesz wszystkie pojedyncze ścieżki ze sobą i w każdej chwili masz dostęp do wszystkiego.

    • Sorry ,ale ja chyba jestem wybitnie głupi bo dalej nic nie rozumiem 🙁 .Jak odpalam fl-a,robi bit potem go zapisuje i koniec,nie mam już dostępu do poszczególnych jego elementów.Bit potem ładuje do programu,nagrywam wokal i mam do obróbki tylko 2 ścieżki(wokal i bit).

    • Wyeksportuj każdy ślad, z którego robisz bit (stopa, werbel, itd), jako pojedynczy ślad audio i potem je wszystkie osobno zaimportuj do programu, w którym nagrywasz wokal.

    • jak zrobisz sobie podkład, to na patternach masz ślady. po lewej stronie nazwy śladu/sampla/VSTi masz zieloną kropkę, klikasz na nią prawym przyciskiem myszi i klikasz solo. wtedy gra Ci tylko to co “zsolowałeś” i potem exportujesz do wave. i tak robisz z każdym śladem. masz ścieżki, wrzucasz do DAWa (zapewne Cool Edit albo Audacity), dogrywasz wokal i mixujesz wszystko razem. żadnej filozofii, tylko trzeba pomyśleć i wiedzieć jak działa dany program

    • PS. lepiej mieć gorzej brzmiący cały utwór niż mieć dobrze brzmiący podkład i duużo gorzej brzmiący wokal, wtedy to dziwnie brzmi. słuchając utwory black metalowe z lat ’90 wiem, że to dużo lepiej brzmi, bo wtedy wszystko jest “jako tako spójne”, a słuchając rap, to często w brzmieniu podkład prowadzi, albo na odwrót i jest to conajmniej dziwne. dużo lepiej jest mixować w śladach i mieć gorsze rezultaty, ale dochodzi do tego też nauka, więc jak zdobędziesz doświadczenie, to Twoje utwory będą dużo lepiej brzmieć. wg mnie rap powinien jak każdy inny utwór z innych gatunków muzycznych opierać się na całości brzmienia utworu, a nie tylko na wokalu. może mam spaczone myślenie, ale dla mnie to jest lepsza opcja.

    • Teraz rozumiem,dzięki chłopaki 😉

    • Cielak, pracuję na adobe audition 3 (na lepszy mnie nie stać 😥 )

    • *Cielak ,i sorry za spam 😳

    • na tym też się da, ja osobiście AA nie lubię, do teraz automatyki nie znalazłem 😀 dam Ci wskazówkę, bo mixuje dużo takiej muzyki… nie przykładaj tylko wagi do brzmienia wokalu, tylko do całości

    • program ubogi jest,de-essera też nie ma,ale zobaczyłem cenę aa a pt czy cubase to nie nie miałem wyboru i padło na aa

    • bardzo tani jest Reaper jak na swoje możliwości (60$) i jest to bardzo dobry DAW do homerecordingu, Sonar stosunkowo też tani, choć droższy od Reapera (ok. 650zł za wersje 7), potem upgrade do 8 chyba 99$, ale podobno SX1 w najtańszej wersji kosztuje ok 400zł.
      ogólnie wybór masz

  17. Czesc, jest szansa posłuchania tego numeru przed miksem (nie wiem heble na “0”) i fragmentu po miksie ???

    Pozdrawiam,

  18. delectricca

    Sorry za spam na mailach:D Nie wiedziałem na który mam pisać:P Pobieram Kurs:) i Czekam na odpowiedź odnośnie tych ‘suchych śladów’ :mrgreen: na pewno bede super usatysfakcjonowany(miałem problemy z napisaniem tego słowa;)

    • Doceniam wysiłek włożony w napisanie tego słowa 🙂 Na maile odpisałem. Udanego miksowania.

  19. delectricca

    Hip hop fajna sprawa,sampling i kreatywne wykorzystywanie próbek.
    Co myślicie o brzmieniach orientalnych,latynowskich,jazz.Instrumentacja całkiem odrębna od Rockowej toteż inne miksowanie
    Marimby i te sprawy;) Tu już przydałaby się fachowa porada.

  20. Mam dwa pytania zwiazane z Twoim kursem video.
    Wyglada na to ze tzw “free routign” mozliwy jest tylko w ProTools. Nosze sie z zamiarem nabycia ale to pewnie za dwa lub trzy miesiace. Jak narazie nie mam takiej mozliwosci, a sposob jaki opisujesz na uzywanie faderow szynowych jako feedback jest bardzo ciekawy. Czy masz moze jakies sugestie, jak mozna by to przeprowadzic np. w Cubase omijajac “zakaz” free routingu?
    Drugie pytanie to czy znasz jakis odpowiednik MOD Delay, ktory uzywasz. Bardzo prosty i niezle “gadajacy”. Ja uzywma Waves i UAD – EP-34(tape echo)ale digidesing wyglada bardzo atrakcyjnie i prosto.

    • Nie wiem dokładnie, jak to wygląda w innych DAW-ach. Myślę, żę szybki przegląd instrukcji powinien pomóc. Co do delay’a, to chyba każdy prosty powinien się nadać.

    • Ja też myślałem, że routing z feedbackiem jest możliwy tylko w PT ale po chwili szukania udało mi się go odblokować w Reaperze. Co prawda ścieżki na samą siebie nie da się wysłać i trzeba dać dodatkowy kanał (feedback który w tym momencie jest sterowany z pozycji miksera co można wziąć za udogodnienie 😉 ) a ping pong lewo prawo da się zrobić już bez problemu.
      Jeszcze jedna uwaga jak ktoś chciałby używać panoram jak w filmikach w reaperze to trzeba zmienić panoramy na “dual pan” bo inaczej w skrajnych położeniach tracimy informację z drugiego śladu stereo.

    • Brawo Nogoth! O to właśnie chodzi – cieszę się, że udało Ci się to przełożyć na swoje DAW. Myślę że to co napisałeś pomoże posiadaczom Reapera. Pozdrawiam

  21. 6 godzin pobierałem, ale od dwu dni mam super zabawę: oglądam powoli i staram się zapamiętać jak najwięcej. Trochę boję się podchodzić z tymi wiadomościami do mojego Reapera, ale kto wie, może mi się uda przenieść choć część wyniesionych informacji.

    Bardzo dziękuję za kapitalnie przygotowany materiał. Rzadko kiedy człowiek ma okazję siedzieć za realizatorem przy pracy. I to na tyle cierpliwym by praktycznie opowiadać o każdym kroku jaki właśnie wykonuje lub ma zamiar wykonać.
    PS.
    A tego darmowego ebooka z subskrybcji to jak można “pozyskać”? Zapisałem się, ale tymczasem nic nie dostałem (prócz potwierdzeń).

    Jeszcze raz – wielkie dzięki!

    • Cieszę się, że materiał Ci się podobał. Link do ebooka jest w mailu zwrotnym, który dostajesz podczas zapisywania się na Newsletter. Na wszelki wypadek posłałem Ci też dodatkowy link mailem.

  22. Rozochociłem się na tyle, że postanowiłem zamówić też kurs Pro Tools. PT co prawda jeszcze nie mam, ale mnóstwo Informacji “pobocznych” od samego DAW wydaje się zdecydowanie warte tej ceny.

    PS.
    Na podobny tutorial z Reaperem w roli głównej nie mam co liczyć prawda? 😉

    • Cieszę się, że tak wysoko cenisz te kursy 🙂 Reapera niestety nie używam, więc ciężko by mi było zrobić o nim kurs.

  23. ja tez chcialem sie dolaczyc do pochwal. fajny i konkretny kursik. dal mi sporo pomyslow i rozjasnil kilka kwestii. Zawsze dobrze jest zobaczyc kogos w akcji. dzieki wodzu!

  24. szalik233

    Mam już ten kurs Miks w DAW,
    dopiero zaczynam oglądać pierwsze filmiki w kursie, i z przyjemnością ogarniam materiał 🙂 a strona jest jak zbawienie 🙂 jest najlepszą kopalnią wiedzy jaką widziałem do tej pory, chyba się przerzucę na Pro Toolsa w przyszłości, i zamówię w późniejszym czasie także twój kurs podstaw w pro tools.
    czekam również na różne inne kursy twoje, z chęcią kupię każdy! 🙂 pozdrawiam.

  25. ” ALBO SCIĄGASZ LIMITER ALBO JA CI TEGO NIE NAGRAM ! 😈 ” hahahaha co się dziwić wypocił z siebie 200% 😀

    • Czasem próbuję z nim negocjować, ale jeszcze nigdy nie wygrałem, bo on ma zawsze ostatnie słowo 🙂

    • zawsze możesz wymienić go na młodszy model 😀

    • Albo przesiąść się z Gatesa na Jobsa.

    • to też jest jakieś rozwiązanie 🙂 zależy jak bardzo Ci na nim zależy 😀

    • “Albo przesiąść się z Gatesa na Jobsa.”

      Ś.P. Jobsa niestety :(.

  26. KrzysztofZ

    Fajnie ogląda się te filmiki. Obejrzałem to co dotyczyło perkusji. Igor, teraz pytanie: Czy podobnego efektu nie uzyskałbyś korzystając wyłącznie z wtyczek zawartych w Superiorze? (oczywiście, poza dodaniem do werbla innych sampli)

    • Możliwe, ale lubię mieć każdy ślad pod ręką w mikserze PT.

  27. gregorybeats86

    Oczywiście kupiłem ten kurs, czego nie żałuję na pewno 🙂 Wszystko pokazane, omówione w prosty, lecz dosłowny zarazem sposób. Nadal zapoznaje się z kursem powracając do niego. Pytanie moje może nie koniecznie do kursu; (zajmuję się samplowaniem, konkretniej ze starych płyt vinylowych, choć ripów mp3-kowych również używam) gdy wybiorę z utworu interesujące mnie próbki sampli (najczęściej wymieszane; bass z wokalem plus jakiś np. chórek, gitarka czy pianinko) jednym słowem ,,fullpack” xD wiadomo że jeśli poddam kompresji cały sampel to podbiję też resztę rzeczy, których nie chcę. Zastanawiałem się czy stosując np eq wydobyć dzięki niemy odpowiednie rzeczy poddawać je kompresji i tak robić z wszystkimi interesującymi mnie fragmentami sampli? Oczywiście z początku robię ręczną korekcję sampla (np. miejsca gdzie trzask vinyla przekracza 0 db)

    • Takie rozwiązanie jest nie do końca idealne, ale czasem się do pewnego stopnia sprawdzi. Inna sprawa, że w takim “full-packu” ślady i tak są już pewnie skompresowane.

  28. gregorybeats86

    Tak, racja najczęściej są już po kompresji. W takim razie ręczna korekcja aby przyciszyć trzaski vinyla plus ewentualnie podbicie interesujących momentów. Duża części wyciętych sampli po kompresji traci ten vinylowy klimat, lecz dźwięk jest często strasznie płaski, może będę musiał spróbować przepuścić taki sampel przez jakiś room żeby zyskał na przestrzeni. Poeksperymentuje i zobaczymy jak się to sprawdzi.

  29. Co do kursu to jest bardzo ok. Polecam wszystkim którzy wskoczyli na PT 😉

  30. zapomniałem jeszcze dodać – oprócz tego że kursy, które nam tu Igor serwuje są świetnie zrobione to chyba jeszcze nigdy nie spotkałem się z takim podejściem do klienta: stały i szybki kontakt, odpowiedź na każde pytanie, każdego maila, pomoc i wyjaśnienie w każdej kwestii. do tego kursy są naprawdę atrakcyjne cenowo. oby tak dalej, czekamy na więcej. gratuluję wiedzy i chęci dzielenia się nią z nami.

  31. Ja właśnie przeglądajac archiwum tutaj, pomyślałem, bo jest mega wiele zapytań zawsze na forach o tym aby wydać ten materiał w postaci książki podręcznej. Myślę że jakbyś znalazł wydawce, sprzedałbyś to w kraju bez mrugnięcia okiem ;). Wersją polskojęzyczna to wieczny ból jesli chodzi o tę tamatykę 🙂

    • Gdzieś mi umknął Twój komentarz.. Mówisz o czymś w stylu podręcznika do miksowania?

  32. Myślałem o czymś np na wzór Mixing Audio concepts, practices and tools, Pana Izhaki. W naszym języku była by super poczytna. O tym wlasnie pomyslalem 🙂

    • Znam tę pozycję i rzeczywiście jest bardzo dobra. Wezmę rok wolnego i przygotuję coś w tym stylu, ok? 🙂

  33. Książkę można pisać kilka lat, jaki problem 🙂

  34. LuckyLuke

    Cześć,

    genialna strona, gratuluję!=]

    Wiem, że jesteś związany z ProTools – pewnie nie tylko z sentymentu, ale i jakimiś umowami; domyślam się, że materiały w tym kursie są uniwersalne w stosunku do każdego DAW – ale czy jest szansa, że pojawi się taki kurs miksu pieśni rockowej lub funkowej zrealizowany w Cubasie – oczywiście Twojego autorstwa?

    pozdrawiam,
    luke

    • Tak, material na tym kursie dotyczy ogolnych technik miksowania, niezaleznie od DAW. Cubase’a nie uzywam, wiec ciezko by mi bylo zrobic kurs w nim zrealizowany.

  35. Kursik zakupiony teraz tylko talentu trochę ,cierpliwosci oraz zapału i monitory bedą dudnić:)

  36. Bardzo dobry kurs, w wielu rzeczach mnie utwierdził, kilka patentów “podkradłem” 😛 szkoda tylko że kurs bazuje na ścieżkach gitar z symulatorów (mam wrażenie że już wstępnie pobramkowanych) i osoba nagrywająca “żywy” piec gitarowy/basowy bez choćby minimalnej wiedzy o obsłudze bramki szumów nie osiągnie zadowalajacych efektów 🙂 dla mnie to drobny maknament, więc oceniam kurs 10/10 🙂 pozdrawiam!

Zostaw komentarz