Realistyczne Bębny z Instrumentów Wirtualnych? [FILM]

Halo, halo…

Z uwagi na to, że od dłuższego czasu nie pojawił się na blogu żaden filmik, postanowiłem przygotować trochę więcej niż zwykle i poczęstować Was ponad dwudziestominutowym filmem, w którym pokaże Wam, jakie kroki podjąć, żeby bębny programowane w instrumentach wirtualnych zabrzmiały trochę bardziej realistycznie. Pokazane na filmie techniki są uniwersalne dla każdego DAW i każdego romplera symulującego bębny.

Aby pobrać filmik na komputer klikamy w obrazek i ściągamy. Plik po rozpakowaniu waży nieco ponad 140 MB.

Komentarze, sugestie i obelgi – będą jak zwykle mile widziane!
Miłego seansu.
Zostawić komentarz ?

119 Komentarze.

  1. fajnie,fajnie, czegoś takiego oczekiwałem, już ściągam 😉

    • No i sensowna humanizacja. Myślę, że wielu osobom się przyda. Osobiście miałem styczność z bębnami na początku mojej “kariery” więc filmik jako dobre uzupełnienie 😉

    • Mam nadzieję, że wielu osobom się przyda 🙂 Taki zamysł.

    • ostatnio ściągnąłem tracki do konkursu na mix i zrobiłem swój, w tym perkusja w midi. starałem się zastosować do Twoich rad i zaskoczyło mnie to jak “unaturalniła” się perkusja w porównaniu do poprzednich miksów, dzięki wielkie! tu można posłuchać jak wyszło:
      http://dl.dropbox.com/u/24463311/sd%202.1.mp3

    • Bardzo przyjemnie bangla 🙂
      Co prawda suma trochę przymiażdżona, jak dla mnie, ale perka niczego sobie.

    • kurde tak mi się też wydawało w porównaniu do innych profesjonalnych tracków, ale to przez słaby odsłuch, bo u mnie brzmi czyściutko ;(

    • Wiesz, ja nie mówię, że to źle, bo obecnie normalną rzeczą są nagrania z zakresem dynamiki w okolicach 4-6dB i nikogo to już nie dziwi… Ja po prostu preferuję lekko więcej oddechu na sumie kosztem kilku decybeli w RMS.

    • No jak dla mnie to przesada jest z tym by robic coraz glosniej calosc. Do przesady psuje to emocje i tracki coraz bardziej plytkie sa. A wiele piosenek ktore uwielbiam maja wiekszy zakres dynamiki. Np Nick Cave(lub PJ Harvey) czasem leci, leci piosenka wzglednie cicho i rosnie, maleje, przywala :D. No zdecydowanie nie czuc tam presji by “zalewac pasek tracka fala po brzegi”. A by unikac skokow w glosnosci piosenek lepiej sluchac calych albumow :).

    • @R.O. – O to właśnie chodzi w muzyce i w całym albumie – żeby mogło być głośno, to musi też być czasem cicho…

    • Ta :), to jak pisanie powiesci:D. Trzeba zrobic rozne charakterystyczne postacie, punkty odniesien:D, kontrasty, zwroty akcji i by calosc latwo sie czytala. A sukces bohatera czuc dopiero gdy widać jak ewoluowal. Myślę, że to jeden z głównych kluczy mixu. A narzedzi jak widac jest tak wiele, ze nic innego tylko pracowac:D. A same emocje to klucz muzyki:D.

    • I takie słowa powinien sobie każdy wyryć w ścianie nad łóżkiem.

  2. Igor powinieneś linijką po łapkach dostać 😀 pod koniec filmu chciałeś wyrównać velocity “do wartości” nie na ucho 🙂 wiele bardziej realistyczne jest jednak “ustawianie” natężenia dźwięku “pod ucho”.

    Filmik przedni dla początkującego lektura obowiązkowa. Dla kogoś kto miał styczność ze “sztuczną perkusją” świetne uzupełnienie.

  3. Zacny filmik – wielkie dzięki

  4. doktorsamuel

    mam problem bo za żadne skarby nie mogę odtworzyć tego filmu ściągnąłem kodeki .mov bo myślałem że może nie mam ale czym bym nie otwierał filmu wszędzie wyskakuje błąd czy to coś z moim kompem?

    • Sprobuj przeinstalowac Quick Time’a.

    • Najlepiej ściągnij paczkę kodeków k-lite, a jak to nie pomoże to możesz spróbować za pomocą VLC media player : D

    • Potwierdzam – Ja mam zainstalowane K-Lite i na nich działa.

  5. A jak randomizacja velocity ma się do humanizera Superriora? Używasz jednego i drugiego? Ja co prawda korzystam z DFH ale działają chyba podobnie. Otóż pojawił się problem podwójnej humanizacji czy jak to nazwać. Zdarzało się, że cichsze nutki pokrywały się z cichszymi samplami i w efekcie niektóre uderzenia całkiem znikały lub w drugą stronę były bardzo głośne. Ostatecznie polegam na automacie DFH a poprzez velocity robię tylko akcenty, swoją drogą bardzo ważne w przypadku ride. To taka “wredna” blacha, że samo losowe velocity nadal nie brzmi naturalnie.

    • Z reguly korzystam z obu, ale fakt, zdarzaja sie czasem momenty, ze trzeba na biezaco skorygowac wynik takiej ‘podwojnej humanizacji’. Jeden czy dwa dodatkowe kroki, ale warte moim zdaniem zachodu.

  6. Ojj takie coś to ja na sto procent muszę sprawdzić, jeśli chodzi o bębny to u mnie zwykle brzmią strasznie “sztywno”, niby to rap ale odrobina świeżości nie zaszkodzi 🙂

    • Ja w ogole jestem fanem realistycznie brzmiacych bebnow w rapie, a jeszcze lepiej, gdy to sa prawdziwe bebny.

    • I takie właśnie staram się robić ostatnio 🙂

  7. A i jeszcze jedno:
    Nie myślałeś Igorze może o tym żeby zrobić jakąś taką baze filmików? Wiem, że już są na YouTube, lecz mi bardziej chodzi o coś (tym czymś mógłby być jakiś serwer FTP), skąd można by właśnie ściągać Twoje poradniki 🙂

  8. Mam mały problem… W Fruity Loops mam opcję randomize służącą do losowania velocity, niestety do losowania ustawień “klocków” już nie posiada, albo nie mogę jej znaleść.
    Znam FL bardzo dobrze, pracuję na nim już od bardzo dawna i przetestowałem wszystkie funkcje, tej akurat nie ma :/

  9. Hi wszystkim :-). Filmik jak kazdy inny rzeczowy i wyczerpujacy temat:). Dodatkowo warto pamietać, że prawdziwy perkusista ma tylko dwie rece i nogi:D. Wiec jak w filmiku zrezygnowac np z hihatu:D(co bylo powiedziane ale łatwo o tym zapomnieć), po prostu robic realne nagrania:D.

    Najlepszą opcją(jak dla mnie) jest nagranie perkusji przez klawiature MIDI pod warunkiem, ze dostatecznie dobrze gramy:)(jeżeli nie, warto oszukac i tymczasowo zmniejszyc tempo:)). Nie ma juz randomizacji a bardziej swiadomie “lataja emocje”.

    Zauwazylem tez, ze jezeli ustawie klawisze odpowiednio na prawa i lewa reke(analogicznie jak w rzeczywistosci), realność ciut wzrasta. Ale wciaz “nogi sa w rece” tutaj juz tylko perkusja midi lepsza.

    Może nie jest to juz humanizacja a zmiana w piosence ale dla podkreslenia emocji mozna np. podniesc tempo w refrenie(np. 1click na sekunde)czy na zwrotce zmniejszyc. Ale to przed calscia nagrania by wszystko sie zgadzalo.(chyba zachacz to o ten temat?)

    A co do youtube itd. to istnieje alternatywa bardziej naukowego youtbue ponoc daje bardzo fajne mozliwosci SciVee. (tutaj jakis link opisujacy http://www.goldenline.pl/forum/238450/scivee-dolacz-do-spolecznosci-naukowcow być może się przyda i ułatwi nam przekazywania info i doświadczeń;)

    • Szczerze powiem, ze gdybym potrafil grac na bebnach, to juz bym dawno sobie zestaw perkusyjny MIDI sprawil, bo i rece, i nogi by mogly odpowiednio pracowac. Co do zmian tempa, to rzeczywiscie – odnosiloby sie to do calosci utworu, ale jak najbardziej plus dla Ciebie za przywolanie tego tematu. Dzieki za info SciVee – zaraz obadam. Pozdrawiam

    • No rynek perkusji pod usb, midi, elektrycznych etc. chyba sie rozwija wiec mozna rozwazyc:D nauke lub po prostu dla funu:). Tylko kasa, miejsce i czas. Pozdrawiam;]

    • Czyli jak ze wszystkim 😉

    • Sama prawda, ale – skoro coś brzmi fajnie a jest niewykonalne dla jednego bębniarza to mam z tego zrezygnować? Nigdy w życiu! Pisanie bębna w midi ma tę zaletę, że nasz “bębniarz” może mieć 4 ręce, dwie nogi i nadal brzmieć wiarygodnie. W końcu kto zabroni Ci mieć dwóch perkusistów w zespole?
      Co do bębnów elektronicznych z modułem i możliwością nagrywania po midi. Nie umiem grać, ale jeśli tylko miałbym miejsce i kasę już dawno taka zabawka stałaby u mnie. Hehe, kiedyś przytargałem taki zestaw do domu od mojego perkusisty z zespołu, jeszcze dobrze go nie rozstawiłem a żona już się pytała, kiedy mu to oddam 🙂 A trzeba Wam wiedzieć, że mam żonę i córkę, które mnie niewiarygodnie wręcz wspierają w mojej pasji muzycznej. (Druga córka jeszcze nie mówi, ale na muzę reaguje żywiołowo).
      ps. Kupiłem sobie niedawno akustyczny werbel – tak na wszelki wypadek :), założyłem do niego membranę ćwiczeniową (taką siateczkę)i uczę się paradidli. Ze zdumieniem stwierdzam, że moja lewa ręka w ogóle nie działa. Zastanawiam się jak to możliwe, że gram na gitarach 🙂
      Pozdrawiam!

    • Ja Cię Laser dobrze rozumiem…
      Mi się już nawet nowe struny do pokoju nie zmieszczą, a ukulele zamówiłem 🙂 A co do realistycznych garów, to prześwietnym patentem jest dogranie do zaprogramowanych bębnów prawdziwego hi-hatu. Realizm… gwarantowany.

    • W ogóle wszelkie kombinacje z dogrywanymi z ręki instrumentami żywymi znacząco podnoszą walor “realizmu” w brzmieniu perkusji i naprawdę to działa, przy czym rzeczywiście wbicie blach wszelkich jest dosyć popularnym rozwiązaniem. Po za tym ja namiętnie wykręcam jeszcze loopy, które grają pod zasadniczym groovem i one też robią niezłą zmyłę, zwłaszcza, jeśli ich podział idzie pod prąd groove’u zasadniczego.

    • Ja chyba raz zastosowałem taki myk właśnie, że podłożyłem jakiegoś loopa który miał konkretnie zautomatyzowane przefiltrowanie LPF i ciut się gryzł z głównym groovem, ale poleciał wąsko bokiem, z kilkoma efektami i całość miała zupełnie inny klimat. Co jeszcze lubię robić (o czym już chyba wspominałem) to nagrać na 2 nowe ślady tą “sztuczną” perkusję puszczoną dość głośno z monitorów i zebraną dwoma mikrofonami ustawionymi dość daleko. Przy nie najgorszym pomieszczeniu dokładamy tym sposobem kolejną cegiełkę do bardziej realistycznego brzmienia 🙂

    • Wydaje się to być bardzo fajnym pomysłem, wkrótce go wypróbuję.

    • Tylko pamietaj o dwoch rzeczach: 1 – przed nagraniem wycisz te dwa slady, na ktore bedziesz nagrywal, bo zrobisz petle i sobie monitory sfajczysz (a i sluch pewnie ucierpi). 2 – pozniej w miksie, odpowiednio ustaw te nagrane slady na linii czasu, zeby sie lepiej synchronizowaly i nie “fazowaly” z reszta.

    • Ja podobny patent z gitara robilem:D. Dla testowania ustawien mikrofonu:D i drugi odsluch na sluchawki douszne z nalozonymi budowlanymi i wata w nich. O ile gitara fajnie brzmiala to “wygluszenie” nie najlepsze:P ale dobra byla to dla mnie praktyka ruszalem majk i odrazu slyszalem co sie zmienia. Laser tez sama prawda:D. Chyba generalnie jest zasada, ze nie chodzi co i jak robic a jak brzmi artystycznie:D.

    • P.S. Laser, szczerze polecam zakup klawiatury sterujacej MIDI, USB – nie wiem w sumie jak juz je nazywac dla mnie to takie pol midi. Generalnie nawet jak stoi i sie nie uzywa to sie przydaje:P, skala jest czytelna no i w zaleznosci od modelu wiele mozna zrobic :D. Np M-audio axiom 25, wzglednie tani, malutki, lekki a daje wiele mozliwosci, dosc popularny w necie jak i sam mialem(teraz glownie m-audi keystation pro 88).(Sorry za dwa posty).

    • @R.O. ja mam w chwili obecnej dwa syntezatory, których czasami używam jako sterowników midi, ale raczej bębny to wolę napisać, albo poprosić perkusistę.

    • Ja czasem podejme ryzyko i sprobuje zagrac z palca bebny na klawiaturze MIDI, szczegolnie jesli chodzi mi po glowie jakis dziwny rytm, ktory predzej wystukam z glowy niz zgadne w ktorym miejscu na siatce klocki poukladac. Zwykle 3 pelne pasaze z kilkoma powtorkami wystarcza (1 – stopa/werbel, 2 – hi-haty i blachy, 3 – przejscia). W sytuacji idealnej tez wolalbym miec od tego perkusiste, w sensie, zeby zagral na prawdziwych bebnach…

    • W nowym Cubase jest takie urządzenie, które nazywa się beat designer, jego działanie polega pokrótce na tym, że jeden takt zapiernicza sobie w kółko. Robisz groove i możesz sobie sprokurować chyba 4×12 takich paternów, to właściwie wystarcza, żeby opędzlować cały utwór. Urządzenie bardzo intuicyjne i rzeczywiście pomaga w tworzeniu podziałów perkusyjnych.

  10. doktorsamuel

    zainstalowanie kodeków k-lite spowodowało to że nawet internet przestał mi działać(pewnie coś źle zaznaczyłem) nie mówiąc o tym że filmu nadal nie mogłem obejrzeć więc musiałem zastosować punkt przywracania systemu więc ściągnąłem konverter ale konwerter konwertuje do 11:43 więc nie jest mi dane zobaczyć ten film do końca ale te przesunięcia perkusyjne do mnie nie dokońca przemawiają w związku z tym że po pierwsze dubluje kicki werble czasem wielokrotnie po drugie robie uwielbiam równą perkusje z resztą do DNB nie równa perkusja średnio pasuje
    mam pytanie Igor co sądzisz o dublowaniu perkusji a w zasadzie nakładanie kilku zestawów perkusji nie koniecznie w takich samych układach

    • Do odtwarzania .mov wystarcza Quick Time i podstawowe kodeki, nie mam pojęcia, co się u Ciebie dzieje. Co do idealnie równej perkusji, to oczywiście, że w niektórych gatunkach taką chcemy osiągnąć i nie ma w tym nic złego, bo nie chodzi tam o naturalność. W kwestii dublowania stopy czy werbla powiem tyle, że jeśli taki zabieg sprawia, że utwór brzmi lepiej, to czemu nie? Tak samo, jeśli łączysz dwa różne układy – jeśli ma to sens, to nie ma przepisów zabraniających Ci takich działań. Chodzi o to, aby to miało sens…

  11. wogole Igor masz fajnie brzmiacy wirtualny instrument do bebnow nie to co BOOM a powiedz mi czy w BOOM mozna dodawac własne dzwieki ? czy tylko te standardowe ?? pozatym ten filmik naprawde swietny od dzis zaczne cos takiego robic 🙂 Velocity nosz w morde zawsze zastanawialem sie jak zrobic by werbel brzmial jakbym gral “2 paleczkami” a to takie proste …

    • Ja polecam addictive drums:)(bylo wspomniany w innych filmikow)no ale nie jest free ale wart swojej ceny:).

    • Wiesz, Boom nie był tworzony z myślą o symulacji prawdziwej perkusji, tylko klasycznych bit-maszyn. I niestety nie da się w nim dodawać własnych dźwięków.

    • Addictive Drums jest świetny, bardzo prosty w obsłudze i w miarę “manipulowalny”. Superior Drummer 2.0 wymaga trochę więcej główkowania, daje więcej opcji i brzmi delikatnie lepiej (na moje krzywe ucho). Jeszcze BFD2 jest wart rozważenia – jego akurat nie mam, ale prezentuje się i brzmi nieźle. Ciekaw jestem, jakby w miksie działał, bo suche próbki brzmią bardzo przekonywująco. Strike mnie nigdy nie przekonał, EZDrummer jest zbyt ograniczony, a reszty nie ogarniam 😀

    • Szkoda 🙁 a co do zakupu tego instrumentu to nie stac mnie narazie na ten zakup bo musze kupic tez inne rzeczy 🙂 na ktore jeszcze tez nie mam kasy… Igor i masz je wszystkie ?:D podrzucisz jakis ?:D

    • Mam tylko AD i SD2. Resztę podpatrywałem u innych i zdecydowałem się zainwestować w pełni w SD, z dodatkowymi rozszerzeniami (na które była swego czasu promocja 50% off) można zbudować całkiem niezłą paletę brzmień. Od jakiegoś czasu jednak się zastanawiam, czy pójście w AD i jego rozszerzenia nie byłoby lepszym rozwiązaniem, dlatego z AD mam tylko podstawowe zestawy.
      Że niby jak to Ci podrzucić? Co? Jak? 🙂

    • a nie, myslalem ze masz jakies darmowe wersje ;> i myslalem ze sie nimi podzielisz :P:P

    • Z tańszych alternatyw możesz jeszcze rozważyć Steven Slate Drums EX. Za $99 masz całkiem niezłe bębenki 🙂 A i potrafią czasem na audioMIDI.com chodzić za pół ceny. Ja mam taką trochę dziwną, starszą wersję pod Kontakt-a, ale teraz chyba już dorobili się własnego playera.

  12. Taki offtop. Igor zdecydowanie miales okazje poznac wiele fajnych pozycji do czytania. Moze jakis odnosnik przy darmowym e-book’u? Ja szczerze mialem problem ze znalezieniem fajnych ksiazek a jak znalazlem to w jezyku angielskim. Tak na wstep polecam ksiazke Guerrilla Home Recording, Karl Coryat jest autorem i pisze w podobnym stylu jaki prezentowany jest tutaj, na stronie. Przystepnie, konkretnie na temat i z pomieniciem czesto zbyt pro informacji, sytuacji nieralnych dla prostego homestudia. (Sorry jezeli powinienem napisac, pytac o tym gdzies indziej a moze w ogole?).

    • Ja nie przeczytałem ani jednej książki o realizacji po polsku.

    • No ale dzielnie wypełniasz tę lukę w tej dziedzinie 🙂 Oczywiście nie można zapominać o kolegach zza ściany z dziwiek.org i kilku innych miejscach.

    • Całości informacji z tej dziedziny jest ogrom i każdy, kto się w jakiś sposób dokłada “dla drużyny”, robi dobry uczynek. Cieszę się, że są takie strony, jak dzwiek.org i parę innych miejsc.
      R.O. – Pytaj o wszystko, czego nie jesteś pewien – na tym przecież to polega…
      Laser – żebyś Ty wiedział, jak mi było głupio, jak się okazało, że ja połowy pojęć z inżynierii czy teorii muzyki po polsku nie znam… Staram się nadrabiać 🙂

    • No ja wlasnie tez mam problem by sie polskimi zwrotami dogadac:D. No wiec bede pytal:D, poki co po polsku tutaj:D.

  13. Jedna mała rada odemnie. Nazywając pliki z filmami unikaj polskich znaków. Bo nie na wszystkich systemach są wyświetlane. Ja np mam krzaczki. Tak najlepiej ich unikać 🙂 A film świetny, na prawdę się przyda. Dzięki i pozdrawiam.

  14. Świetnie, już zasysam. Bębny to to czego najbardziej nie lubię robić w swoich kawałkach. No nie czuję tego tematu jak należy…

    Swoją drogą… Wróciłem :mrgreen: Trochę mnie to kosztowało nerwów i denarów, ale w końcu mam kontakt ze światem 😉

    • Witamy z powrotem!
      Troche Cie nie bylo… Mam nadzieje, ze juz sie ustabilizowalo? Musimy pogadac 🙂

    • Jako tako jest stabilniej, ale nadal boli i się czkawką odbija 😉 W każdym razie jestem, muszę teraz ogarnąć swoją stację bo się zakurzyła już solidnie 😉

      Pogadać? Zawsze i wszędzie 😉 Masz na mnie namiary na forum 🙂

  15. Może to trochę nie na temat bębnów i z góry przepraszam, że pisze tutaj, ale nigdzie indziej nie ma podobnego tematu 😛
    Składam nowy komputer i mam dylemacik… Jaki system na nim postawić? Oczywiście pod produkcje muzyki. W grę wchodzi jedynie Windows. Co wybrać? XP 32bit, 7 32bit czy 7 64bit? Teraz kożystam z Windowsa XP.
    Niby programy, których używam powinny działać pod Windows 7, ale jak to się ma ze sterownikami? (midi, interfejsy i te sprawy)

    • Oczywiście kożystam z 32 bitowej wersji XP. Dodam jeszcze, że komputer który składam na chwilę obecną posiada 4GB ramu, ale zamierzam jeszcze włożyć kolejne 4GB. Procesor to AMD Phenom II x4 – 4×3.2GHz

    • sam sobie odpowiedziales jak chcesz tyle ramu wrzucic to tylko win 7 bo xp ci odczyta 2gb max a win 7 minimum 4-8gb ale to zalezy od wersji home edition professional i jest jeszcze jakas wersja ale nie pamietam ja mam win 7 64bit home edition uzywam protoolsa 8 interfejs m-audio (sterowniki pobrane z netu ze strony m-audio) i wszystko mi dziala bez problemu nagrywam mixuje ramu mam tylko 4gb procek 4x 2.61 ghz i powtarzam dziala i nie mam problemow 🙂

    • Sorter – najlepiej sprawdzic dostepnosc sterow do hardware’u i oprogramowania na stronach producentow, bowiem niektore interfejsy (np. EMU 0202 USB) pod Win7 nie dzialaja. Co do RAM-u, to zeby wykorzystac wiecej niz 4GB (a wlasciwie ok. 3,25), to musisz miec OS i DAW w 64bit.

    • Igor – Wiem, że na systemie 64 bitowym będą działać tylko aplikacje 64 bitowe 🙂
      Napisałeś, że do EMU 0202 USB nie ma sterowników – Jakoś to mnie nie martwi bo i tak nie zamierzam kupować EMU 😛

      Adam – Dziękuję za uspokojenie i za rozwianie moich wątpliwości co do Windowsa 7 🙂

    • No wlasnie nie do konca… Aplikacje 32bitowe tez moga dzialac na systemie 64bit (patrz Pro Tools).
      EMU 0202 USB podalem tylko jako przyklad, zeby przestrzec, ze nawet relatywnie nowe interfejsy na rynku moga nie miec jeszcze gotowych sterow pod Win7.

    • No o tym też już wiem, że aplikacje 32bitowe będą działać na 64 bitach, ale w drugą stronę już nie 🙂 Ogólnie mówiąc chodziło mi o sterowniki (głównie do M-Audio).
      Dzięuję za mądre odpowiedzi 🙂

    • Nie uzywam 0202 od czasu kupienia nowej karty, ale u mnie na win 7 dzialal bez problemu – moze komus przyda sie info.

      P.S. Za to mam mega porade i przestroge przy kupowaniu kart na firewire. Potrzebowalem do mr816(csx stainberg) laptopa by nagrywac na wyjsciu. Generalnie kupilem laptopa Hp i nie dzialalo, tygodnie najrozniejszych technik programistycznych:P i nic. Musialem z karta jezdzic po sklepach za kolejnym lapkiem.

      Tak wiec dzialajac na firewire moga byc problemy, nawet jak odpowiedni chipset karty jest, wiec tutaj proponuje sie zapoznac z tematem. Bo teorytycznie firewire do dzwieku lepsze od usb.

      Pozdrawiam;).

  16. Jak ten funkcje odnaleźć w cubase 5? jeśli są

    • Najłatwiej będzie przejrzeć instrukcję.

    • Po prostu wybierz w pasku(file, audio etc.) MIDI i tam masz od zajeduzo opcji roznych, fajnych o ktorych sie nie snilo muzyka:D. Ale to juz trzeba dluzej posiedziec i analizowac.

      Ale te z filmiku to poprostu wybierz Quantize setup. W okienku zabierz sie za dolna czesc, gorna dotyczy grid czyli zmiany siatki. A dzwiek to gdzies nizej w Midi veliocities. Moim zdaniem latwiej i szybciej bedzie zaznaczyc odpowiednie klawisze i szybko olowkiem zrobic wedlug uznania.

    • Jeżeli znasz angielski to tutaj masz wytlumaczone plus cos ekstra jest http://academic.pgcc.edu/~njudy/mt/quantize.pdf

    • R.O. – Dobry materiał. I od nie byle kogo.

    • Mi tez przypadl do gustu:), jednak teraz na szybko wybralem ze znalezionych w google. Ale autora znam przez produkcje muzyki w grach:).

  17. Tak jeszcze w temacie bębnow – myśle ze bardzo mocno pomaga w układaniu realistycznych partii jak sie umie grac na perkusji bo z tym wiąże się dużo niuansów. Igor w filmie opisał podstawy, ale temat idzie jeszcze dalej i trzeba sporo wiedzieć o grze na perkusji żeby móc samemu zrobić super przekonywujące patterny.

    • Bardzo słuszna uwaga. Sama artykulacja hi-hatu, to plethora możliwości…

    • Dziś w ogóle dotarłem do informacji, że w Superior Drummer 2.0 pod jedną wartością velocity np. werbla, kryje się od 60 do 150 sampli. A ja myślałem, że jest ich z 5, może 10… Szok 🙂

  18. bananovitch

    Srogość muzyczna. teraz jak podłubałem troche dłużej przy swoich bębenkach to przy przesluchiwaniu efektów miałem taką minę:
    http://4.bp.blogspot.com/_i8_3OQ6GSIw/S-VzvbqrGAI/AAAAAAAAAM8/468mEdrqhD4/s1600/awesome.png

  19. bananovitch

    ale wiesz, zaskoczyło mnie to, bo zmiany wydają się kosmetyczne, ale efekt jest niesamowicie odczuwalny. dzięksy 😉

    • Prosze bardzo. Krok po kroku – tak to sie nazywa. O efekcie koncowym czesto decyduja detale.

  20. Jeśli zastanawiacie się nad wyborem wirtualnego modułu do perkusji, to sprawdźcie ten link:
    http://www.sweetwater.com/store/detail/AddictDrums?utm_source=email&utm_medium=email&utm_campaign=email Promocja trwa do 31 lipca.

  21. Zastanawiałem się ostatnio czy ma sens taki zabieg, żeby ułożoną już ścieżkę perkusji puścić w miarę głośno przez głośniki, mikrofon postawić gdzieś w oddali, i nagrać jak gdyby odpowiedź pokoju (o ile pogłos w pokoju nie jest nieprzyjemnie długi), później założyć jakiś filtr HP, próbował może ktoś?

  22. Witam, odkryłem zakamarki kilka dni temu a już zarwałem parę nocy :/
    Robisz zajebistą robotę, prosto, jasno i przystępnie podane informacje, czegoś takiego szukałem, dzięki ! 🙂

    A co do tego akurat filmiku, to musze przyznać ze nie spodziewałem się że zmiany będą aż tak “widoczne”, sam również korzystam z SD2.0 tyle ze z Metal Foundry.

    Przestudiuje więcej tematów i jak moje efekty beda znośne to wrzucę jakąś próbkę, moze dowiem sie co robie nie tak hehe :mrgreen:

    Pozdro!

    • Witamy w skromnych progach. Zrób próbki i podrzuć. Skarg za nieprzespane noce nie przyjmuję 🙂

  23. Igor mam pytanie. Czemu jak zaznaczam np. werble chce zmienić na całości velocity, to ten proces potrafi mi zdublować werble ?

    • Może trzymasz ‘Alt’ podczas przeciągania?

    • nie nie … to nie to.. ale już znalazłem przyczynę 🙂 Tam w midi Edytorze było coś za dużo naklikane 🙂 odznaczyłem i się udało 🙂

    • Czasem łatwo też przeoczyć, że masz jedną nutkę MIDI na drugiej…

  24. Igor cos co naprawde jest pomocne 🙂 Nie ukrywam, ze mam maly dystans do tego, szczegolnie jak sa blasty na werblu badz ciagla gra na twinie 🙂 Ale i tak warto !

    • Blasty i twin to raczej powinny być mega ścisło z siatką 🙂 Trzeba umieć wyczuć, gdzie jaki sposób jest przydatny – ja tylko podruzciłem koncepcję do typowych bębnów.

  25. Krzysiekclaris

    Mam prosbe czy moglibyscie posluchac probke tego podkladu i napisac kilka opinii.Moze jakies sugestie dotyczace brzmienia. Do podkladu bedzie jeszcze dograna gitara elektryczna. Interesuja mnie opinie dotyczace perki i basu i oczywiscie equalizacji. Nie mam poki co dobrych monitorow i pomieszczenia wiec ciezko jest mi opanowac pasma.
    Chcialbym w miare mozliwosci wyciagnac jak najbardziej realistyczne brzmienie.
    http://www.4shared.com/audio/i5BZYWqb/nie_stalo_sie_nic_probka.html

    • Zrób całość. Nie sposób oceniać nieskończony projekt 🙂 Co do bębnów, to sam performance brzmi bardzo mechanicznie – tu trzeba sporo myszką pogrzebać. A próbowałeś dobierać trochę inne brzmienia?

  26. Krzysiekclaris

    Powiem Ci Igor ze bardzo dużo już kombinowałem z brzmieniami. Co do samego midi to tez zarówno kwantyzacja jaki i velocity są dość mocno przypadkowe. Mimo tego dalej nie brzmi to jak żywe gary. Już nie mam pomysłów 🙁 . A co jeśli chodzi o pasma?? czy jest to w miarę zrównoważone Twoim zdaniem?? czy powinienem to wszystko rzucić i zająć się uprawa marchewki bo do muzyki się nie nadaje??

    Pozdrawiam

    • Pasmowo jest całkiem w porządku. Bas może trochę jest za głośno mimo iż nie generuje zbyt wiele dołu. Dograj resztę, zmiksuj i nie zarzucaj sprawy na rzecz upraw ogrodowych.

  27. Witam.

    Bardzo fajny filmik. Przyda mi się do do zespołu z tego względu, że zmuszeni jesteśmy grać z automatem (mp3). Pracuję na Samplitude oraz Addictive Drums 1.5.2 z dodatkiem Add Metal pack. Tylko jedno mnie gnębi. A w dodatku tym (Metal Pack) jest trigger na stopę lecz jak zrobić by zmapować stope i trigger na jeden klawisz midi konkretnie 36 (C1). Czy trzeba trigger wpisać jako inny klawisz (podwójna robota)!?

    Pozdrawiam serdecznie

  28. Dzięki 🙂 obadam sprawę 🙂

  29. Trochę poeksperymentowałem:D. Trochę na odwrót, bo kawałek zaczyna się od instrumentu a nie perki ale może komuś pomoże;).

    Załóżmy nagraliśmy fajną rytmiczną linie basu. Używamy autowykrywania transjentów, upewniamy się by był prawidłowo zaznaczone. Z nich tworzymy DrumMape MIDI – zapisujemy. Następnie tworząc perkę używamy odpowiednio do naszych zamierzeń drummapy wczesniej zapisanej. By nie było za podobnie używając jakiegoś edytora logicznego(jak w humanizacji perki lub można ręcznie-dłuuugo) lekko losujemy, przesuwamy pliki midi o ile uznamy za stosowne-by utrzymało się w kieszeni:D.

    Ta-dam na szybko mamy perkę:D bujającą w kieszeni, niesztuczną i pasującą z basem:D.

  30. Witam
    chciałbym odświeżyć temat
    moje pytanie ….wszystkie próbki z wirtualnych instrumentów perkusyjnych są nagrane 44,1kh
    a swoją sesje robimy np 48kh lub więcej to jak to sie ma tracimy na tym czy powinniśmy zrobic konwert do danej częstotliwości próbkowania

    • Nie wiem, czy wszystkie probki sa nagrane w 44.1kHz… Wydaje mi sie, ze to zbyt pochopny wniosek. Konwertujac z nizszej na wyzsza czestotliwosc probkowania po fakcie nic nie zyskujesz.

  31. Tak – bardzo dobre rady- ja dla jaj spróbowałem tak 😈 https://www.youtube.com/watch?v=lFj0jSh9iTg lecz zagranie dobrego przejścia jest dla mnie nierealne.. i po nagraniu trzeba dynamikę naprawiać. ale po długich ćwiczeniach kto wie… 😀 Pozdrawiam

  32. Dzień dobry! Panie Igorze czy tak przygotowane wirtualne bębny będą jeszcze podlegać kompresji w miksie?Bo nie słychać roznic w dynamice ale to pewno zalezy od probek. Dziękuję!Pozdrawiam.

    • Różnice w dynamice są tu subtelne. To, czy osoba miksująca zdecyduje się zastosować kompresję, zależy od tej osoby i od tego, co i jakie jeszcze w miksie będzie. Ale wielce prawdopodobne, że tak, bo kompresja na bębnach to nie tylko opanowanie dynamiki, ale też inne rzeczy jak chociażby zwiększenie impetu, podciągnięcie transjentów, dodanie charakteru, brudu, itp.

  33. Zaczynam powoli rozumiec te niuanse…śledząc krok po kroku Pana wpisy. ze względu na płeć trudniej mi chyba ogarnąć zagadnienie od strony technicznej ale mam nadzieję, ze jestem na właściwej drodze.Bardzo to wszystko fascynujące. Szacunek za dydaktyczne zacięcie….dzięki! 😉

Zostaw komentarz