Dziś zapoznamy się z funkcją Side-Chain omówioną na przykładzie kompresora. Miłego seansu.
Co to jest Side-Chain? [FILM]
Zostawić komentarz ?
23 Komentarze.
Zostaw komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dziś zapoznamy się z funkcją Side-Chain omówioną na przykładzie kompresora. Miłego seansu.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Copyright © 2021 Zakamarki Audio – Domowe Studio Nagrań ↑ Na górę
z pełną świadomością i pewnością mogę stwierdzić: "jestem debilem". Czekam na dzień, w którym zacznę słyszeć różnicę.
Nie bądź taki surowy dla siebie 🙂 Dziś może być ten dzień, kiedy usłyszysz różnicę – posłuchaj, co zrobił Eric Prydz w 'Call On Me'. Tam kompresor sterowany sygnałem ze stopy, zapięty jest na całym miksie!
ja sie caly czas zastanawialem do czego to sluzy ten side-chain 🙂 dzieki tobie wiem 🙂 dzieki wielkie Pozdrawiam 🙂
Cieszę się, że mogłem pomóc! Pozdrawiam
kolejny wspaniały materiał, który rozjaśnia mój umysł. Pozdrowienia
Obiecuję, że będzie tego więcej 🙂
Pzdr.
no to nie pozostaje nam nic innego robic jak tylko czekac 🙂 Pozdrawiam:)
Witam
Odnoszę wrażenie, że sampel werbla jest źle przycięty?
Poza tym spoko blog, bede wracał bo chociaż troche siedzę w temacie to odrobina wiedzy nigdy nie zaszkodzi 🙂
PS: zapraszam na profil mjego labela
http://www.myspace.com/tanztonerecords
Witam,
Próbka werbla była losowo załadowana z biblioteki Structure, nie przykładałem do tego wagi. Zapraszam do dalszego zwiedzania.
P.S. Profil sprawdzony 🙂
Pozdrawiam
A jaka byłaby różnica, gdybyśmy zamiast na kompresor zapięli side0chain na volume?
?
Igor dzieki że jesteś!
Jestem totalnie początkującą osobą która zakupiła wczoraj mikrofon pojemnościowy wraz z preampem i programem Studio One. Moim celem było poprostu nagrywanie swoich utworów wokalu plus gotowego podkładu.
Nie marzyłam o żadnych profesjonalnych obróbkach masteringu czy miksowaniu. Niestety gdy odpaliłam sprzet kompa etc załamałam się liczbą wirtualnych wskaźników, pasków, przycisków oraz pokreteł… myslałam że nagrywnaie bedzie proste. kliknij “rec” i już 🙂
nic bardziej mylnego- niewiem co ja teraz poczne jeszcze wczoraj nie miałam zielonego pojęcia o co chodzi z kompresją dynamiki dziś juz wiem choć nie rozumiem tych wszystkich paramterów i ustawień. Oj długa droga przedemną…
Możesz mi poradzić co taka kobietka nie majaca bladego pojęcia na temat kompresji miksu i masteringu ma zrobić by nauczyc sie podstaw?? przeraża mnie to wszystko :)Dodam iz jestem doswiadczoną wokalistką i chciałam poprostu nagrywać w domu 🙂
Iness
Iness – zacznij od początku. Mastering, to Twoje ostatnie zmartwienie. Poznaj pojęcia, poczytaj o podstawach pracy z dźwiękiem, teorii dźwięku, pracy w domenie cyfrowej, przepływie sygnału, prawidłach nagrywania (szczególnie wokalu), akustyce pomieszczeń. Dopiero potem możesz przejść do korekcji, kompresji, efektów i ogólnie teorii miksowania. Przez cały ten czas musisz sporo ćwiczyć i słuchać. Jak już opanujesz miks, to możesz zacząć czytać o tym, czym jest mastering – bo to ostatni proces w obróbce dźwięku. Nie popełniaj błędów większości początkujących, którzy od niego chcą rozpocząć swoją przygodę (czyli od tyłu) i wiecznie nadużywają tego słowa nie mając pojęcia, co ono oznacza i myląc je najczęściej z obróbką wokalu w miksie. Fakt, przed Tobą długa droga. Większość z tych informacji znajdziesz na blogu, ale poradziłbym również zaopatrzenie się w jakąś książkę dla początkujących. Powodzenia!
Dziekuje za odpowiedż.
Pozwole sobie zadać jeszcze jedno pytanie. Jak wiedze ksiązkową przełożyć potem na program do realizacji dzwięku który posiadam?
wiem wiem w internecie jest od groma tutoriali do programu Studio One. Problem jest jednak spory bo większość z nich jest w języku angielskim,a język angielski znam, ale nie branżowy-realizatorski-dzwiękowy, że tak go sobie pozwolę nazwać 🙂
Wiec jak już minie kilka tygodni i co nieco z podanych przez Ciebie terminów zaczne pojmować to skąd bede wiedziała że np. żeby zrobić “to” musze kliknąć “tamto” i pokręcić “tym i tamtym”?
Przepraszam za głupie pytania, ale staram się jakoś poukładać to wszystko w głowie 🙂
Pozdrawiam 🙂
Nie bardzo Cię rozumiem… Jeśli wiesz, co jak się nazywa (tego słownictwa technicznego wcale nie ma jakoś wiele) i jak działa, to niezależnie jakiego DAW używasz – będziesz wiedziała, czym pokręcić, żeby osiągnąć cel. Chodzi o poznanie podstaw działania, a te można od razu przełożyć na konkretny program czy wtyczkę. Jeśli wiesz, jak się jeździ na rowerze, to czy usiądziesz na BMX-a czy Wigry 3, to i tak pojedziesz, bo wiesz jak działają pedały, że trzeba trzymać balans, a jak wciśniesz hamulec, to zahamujesz. Prościej nie umiem wyjaśnić 🙂
Ok dziękuje. Być może moje pytanie wynika z niewiedzy- z czasem zapewne wszystko zacznie samo stawać się jasne. Zaczęłam od książki Sztekmilera o podstawach nagłośnienia i realizacji nagrań. Jestem na stronie nr 30 i zaczyna mnie to wciągać 🙂
Chyba jestem na dobrej drodze- choć przyznam wzory i obliczenia w książce omijam szerokim łukiem spojrzenia. Nikt nie zrobi ze mnie umysłu ścisłego 🙂
Mam nadzieję w przyszłości zadawać bardziej fachowe pytania. Pozdrawiam 🙂
Polecam wszystkim Guerrilla Home Recording by Karl Coryat. Czyta się lekko jak ksiazke fabularna. Przedstawia jasno gdzie o co chodzi i uczy dobrego podejscia do home recordingu ;). Na pierwsza ksiazke dobra bo nie spacza umyslu a otwiera:) potem mozna jakies powazniejsze.
A ja mam takie pytanie. Jak robie Side-Chain w fl`u
to kompresuje mi ten moment gdzie stopy nie ma a w raz ze stopa treshhold idzie do zera… co robie zle?
Coś pomieszałeś… Threshold się nie ma nigdzie ruszać. Redukcja wzmocnienia ma występować w miejscach uderzenia stopy.
Jak dla mnie jedna z najlepszych stron 🙂 codziennie tu zaglądam, dzięki Igor 🙂 co to Side-Chainu to oczywiście że słychać ogromną różnicę, robi się więcej miejsca na niskich pasmach i taka ” pompka “.
Dzięki za dobre słowo! Pozdrawiam
A mam pytanie. Co zrobić jeśli chcę jednocześnie nałożyć na bas kompresor i side-chain? Bo chcę aby ta część basu na którą nie działa side-chain także była skompresowana tylko w mniejszym stopniu. Mam użyć dwóch kompresorów? I drugi na którym będzie side-chain bardziej skompresować?
Tak. Kompresor dla samego basu swoją drogą, a po nim ten kluczowany innym sygnałem (np. stopą).