Co to jest De-esser? [FILM]

Zgodnie z obietnicą, zamieszczam krótki tutorial o użyciu De-essera. Dowiecie się, jak i do czego możemy go używać i na co zwracać uwagę podczas stosowania go w obróbce wokalu. Miłego seansu.

Zostawić komentarz ?

14 Komentarze.

  1. dzięki wielkie za ten artykuł długo szukałem tak konkretnych informacji 🙂

    przyczepię się do 2 szczegółów:

    niestety nie każdy DAW na na pokładzie de essa

    i czy kompresor podnosi do góry cichsze fragmenty ?? (wiem, że się czepiam, bo efekt finalny tak brzmi)

    • no kompresor jest narzędziem który Ci “zwęża” dynamikę, więc oprócz ściszania głośnych fragmentów również podnosi Ci cichsze fragmenty…
      W internecie jest dostępnych wiele wtyczek, również de esserów 😀

    • “niestety nie każdy DAW na na pokładzie de essa”
      – jeśli tak jest, to wielka szkoda. A które nie ma (nie mają)?
      Co do kompresora, to może podnosić poziom całości (w tym cichsze fragmenty), jeśli używasz make-up gain.

    • cubase nie ma 🙂

    • No to ładnie, niezły zonk…

    • Jesli chodzi o kwestie de-essera w “Cubase” to jest na jego pokladzie ta wtyczka odrazu po instalacji

  2. Tak po czasie ale dla sprostowania, cubase(5) ma de-esser:D(@Adam moze w instalacji pominales etc. lub wczesniejszaej wersji nie mial?)

    • raczej niczego nie pomijalem wiem ze musialem sciagac sobie deessera nie wiem dlaczego tak bylo

  3. Z każdym materiałem czuje się coraz pewniej, poruszając się po swoim ProToolsie. Dzięki. Zakończenie z ekstremalnymi ustawieniami mnie rozbawiło. Dla kogoś patrzącego z boku to by był dziwny widok. Dzięki raz jeszcze.

  4. Co to za program w którym jest pokazany powyższy tutorial jak obchodzić się z de-esserem albo jak sięnazywa ten de esser

  5. Jak szanowny gospodarz i komentatorzy zapatrujecie się na używanie de-essera podczas obróbki gitar? Dostałem ostatnio bardzo “syczące” ślady, z jakiegoś starego pieca, który dodatkowo miał rozkręcone “treble” na maksa. Zwykłe obcięcie górnych częstotliwości odniosło kiepskie rezultaty, a delikatny de-esser dał dosyć ciekawe brzmienie.

    • No to chyba sobie sam odpowiedziałeś? 🙂 Nigdzie nie jest napisane, że de-esser (czyli w rzeczywistości kompresor reagujący na konkretne pasma) może być użyty tylko na wokalu 🙂

    • Dzięki za odpowiedź, chciałem tylko wiedzieć czy nie popełniam jakiegoś mikserskiego świętokradztwa, bo de ess zawsze kojarzy się mimo wszystko z obróbką wokali 😉

Zostaw komentarz